devastirani moteli

Putnici nemaju gdje stati, a Slavonci gube milijune kuna

hotel marsonia
Vedran Balen/VLM
28.07.2013.
u 15:57

Promet autocestom u Brodu jednak prijeratnom, a noćenja šest puta manje

Dok turistički djelatnici razglabaju o tome kako je velik problem brodske turističke ponude nedostatak smještajnih kapaciteta, nekoliko motela uz autocestu i nadalje zjape prazni, devastirani i neiskorišteni.

Autocestom kroz Brodsko-posavsku županiju godišnje prođe više od 40 milijuna putnika, a ugostiteljski objekti poput Marsonije, Slavena, Anadolua ili Zelengaja u Brodu, Novoj Gradiški i Velikoj Kopanici, umjesto da prazne džepove turista, zarastaju u korov i šikaru. U funkciji su jedino hotel \"Orljava\" u Lužanima, Ribarska kuća u Brodskom Stupniku i motel Turist u Starom petrovu Selu.

- Stanje je iz godine u godinu sve gore. Iz Ine izričito poručili kako se ta tvrtka više ne namjerava baviti ugostiteljstvom i kako sve svoje motele daju u prodaju ili najam. Nažalost, za njihov motel Marsonia nitko nije pokazao interes i on je sada ruglo koje u pravom smislu riječi oslikava naš kontinentalni turizam – kaže direktor županijske Turističke zajednice Pero Huljić.

Koliki je financijski gubitak može se samo pretpostaviti, ali da svaki putnik na autocesti u tim objektima ostavi samo jednu kunu, on bi iznosio 40 milijuna kuna. Ne tako davne 1989. Slavonski se Brod mogao pohvaliti sa 120.000 noćenja godišnje, danas ih je šest puta manje. I dok u županijskoj uprave tvrde kako su za obnovu devastiranih objekata odgovorni isključivo njihovi vlasnici, onima malobrojnima koji još rade na autocesti država se trudi na sve načine zagorčati život.

Nakon što je prije dvije godine zbog navodne nerentabilnosti zatvorena Inina benzinska postaja u Brodskom Stupniku, obližnji restoran Ribarska kuća sa sedmero zaposlenih, otvoren 1967., bilježi gotovo 40 posto manje prometa. Vlasnik Mato Dikanović ne razmišlja o zatvaranju samo zato što je egzistencija cijele njegove obitelji vezana uz taj objekt.
- Ugostitelj sam već gotovo četiri desetljeća, ali s problemom pred koji su me dovele Hrvatske autoceste sa zahtjevom  za plaćanje najma cestovnog zemljišta ne mogu se nositi. Naime, ja sam vlasnik objekta, ali ne i zemljišta ispod njega, iako bi tako automatski trebalo biti. Nama koji imamo lokale uz autocestu država na taj način stavlja omču oko vrata – žali se Dikanović.

>>Dalmatina će biti isplativa tek za 43 godine, a Slavonika za čak 119!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije