Dok turistički djelatnici razglabaju o tome kako je velik problem brodske turističke ponude nedostatak smještajnih kapaciteta, nekoliko motela uz autocestu i nadalje zjape prazni, devastirani i neiskorišteni.
Autocestom kroz Brodsko-posavsku županiju godišnje prođe više od 40 milijuna putnika, a ugostiteljski objekti poput Marsonije, Slavena, Anadolua ili Zelengaja u Brodu, Novoj Gradiški i Velikoj Kopanici, umjesto da prazne džepove turista, zarastaju u korov i šikaru. U funkciji su jedino hotel \"Orljava\" u Lužanima, Ribarska kuća u Brodskom Stupniku i motel Turist u Starom petrovu Selu.
- Stanje je iz godine u godinu sve gore. Iz Ine izričito poručili kako se ta tvrtka više ne namjerava baviti ugostiteljstvom i kako sve svoje motele daju u prodaju ili najam. Nažalost, za njihov motel Marsonia nitko nije pokazao interes i on je sada ruglo koje u pravom smislu riječi oslikava naš kontinentalni turizam – kaže direktor županijske Turističke zajednice Pero Huljić.
Koliki je financijski gubitak može se samo pretpostaviti, ali da svaki putnik na autocesti u tim objektima ostavi samo jednu kunu, on bi iznosio 40 milijuna kuna. Ne tako davne 1989. Slavonski se Brod mogao pohvaliti sa 120.000 noćenja godišnje, danas ih je šest puta manje. I dok u županijskoj uprave tvrde kako su za obnovu devastiranih objekata odgovorni isključivo njihovi vlasnici, onima malobrojnima koji još rade na autocesti država se trudi na sve načine zagorčati život.
Nakon što je prije dvije godine zbog navodne nerentabilnosti zatvorena Inina benzinska postaja u Brodskom Stupniku, obližnji restoran Ribarska kuća sa sedmero zaposlenih, otvoren 1967., bilježi gotovo 40 posto manje prometa. Vlasnik Mato Dikanović ne razmišlja o zatvaranju samo zato što je egzistencija cijele njegove obitelji vezana uz taj objekt.
- Ugostitelj sam već gotovo četiri desetljeća, ali s problemom pred koji su me dovele Hrvatske autoceste sa zahtjevom za plaćanje najma cestovnog zemljišta ne mogu se nositi. Naime, ja sam vlasnik objekta, ali ne i zemljišta ispod njega, iako bi tako automatski trebalo biti. Nama koji imamo lokale uz autocestu država na taj način stavlja omču oko vrata – žali se Dikanović.
>>Dalmatina će biti isplativa tek za 43 godine, a Slavonika za čak 119!